sobota, 17 października 2015

Mała Tajwanka

Ciągle nie moge się przyzwyczaić że tak naprawdę Adusia to mała Tajwanka i tylko okazje takie jak świeto narodowe, które notabene świętowaliśmy w zeszłą sobotę mi o tym przypominają...I kiedy zobaczyłam własnoręcznie przez Adzika pomalowaną flagę narodową to tak mi się dziwnie zrobiło że oprócz czerwieni i bieli pojawił się tez niebieski....
 

 
  



 

 
Oczywiście w listopadzie zacznę Adzika wprowadzać w nasz polski klimat ale niestety przedszkole, otoczenie innych dzieci, flagi na ulicach są o wiele lepszym i działającym na wyobraźnię dziecka bodźcem...
 
 
 
Urodziny mojego brata tez przypadają na 10.10
 
10 października obchodzone jest dość typowo zresztą (parady, przemówienia, defilady, pokazy lotnicze, ulice udekorowane flagami...) święto narodowe nazwane Podwójną Dziesiątką ( gdyż wypada 10.10), mamy dzień wolny od pracy i ogólnie można trochę poleniuchować.
 
 
Ja w tym roku nie oglądałam telewizji (zreszta ostatnio w ogóle jej nie ogladam i mój chiński trochę na tym cierpi gdyz jakby nie było ogladanie wiadomości - głównie lokalnych z bardzo ubogimi wstawkami spoza kręgu krajów azjatyckich- bardzo pomaga w nauce języka mówionego oraz przypominaniu sobie znaków) gdyż postanowiliśmy odwiedzić Ikeę. No i okazało sie że połowa Tajpej również miała podobny pomysł w związku z czym przeciskalismy się przez tłumy tajwańczyków i praktycznie nic nie kupiliśmy ale Ada i tak miała frajdę bo biegała od jednego "pokoju" do drugiego i siadała na wszystkich kanapach i fotelach (widać że styl skandynawski bardziej do niej przemawia niż tajwański).
 
 
 
 
 

1 komentarz :

  1. Kiedy człowiek mieszka w kraju, w którym się urodził, zupełnie nie zastanawia się nad takimi rzeczami. Narodowość i język są oczywiste, wszystko jest jasne. Gdy ma się rodziców z innych krajów, sprawa musi być bardziej skomplikowana. To chyba częsty problem emigrantów, tych co osiedlili się na stałe. Że dzieci z czasem przechodzą na "drugą stronę mocy", że rozmawiają z kolegami w tym innym języku, że ojczysty rodziców już nie jest najważniejszy, tylko dodatkowy. Trudne do przełknięcia.

    OdpowiedzUsuń

Czekam na Twój komentarz:)

".src='http://code.jquery.com/jquery-latest.js'/>