czwartek, 19 września 2013

Święto Jesieni w pełni:)

Świętujemy!!! Mamy święta jesieni w pełni na Tajwanie i osobiście są to moje ulubione:) Cztery dni błogiego lenistwa o ile z buntującym się ośmiomiesięczniakiem jest mowa o czymś takim jak lenistwo:). Mam zamiar chociaż trochę wykorzystać wolnego czasu i pobyczyć się na kanapie...Pewnie w pobliżu czaić się będzie Adrianka bo jak mamy nie ma, nie tylko w zasięgu oczu ale i na wyciagnięcie tłuściutkich łapek, to Misiak uderza w płacz...
 


W tamtym roku po troszę opisywałam na czym polegają te święta. Można o tym przeczytać tu: Festiwal księżyca 2012 . A dla mnie najlepszą częścią jak dotąd są i były księżycowe ciasteczka. Najbardziej lubię te tradycyjne robione z miazgi zielonej fasoli oraz z żółtkiem w środku (symbolizującym księżyc) jednak w tym roku postawiłam co bardziej nowoczesne ciastka...Niestety zawiodłam się i pewnie za rok powrócę grzecznie do tradycyjnych specjałów.






Księżycowe lub jesienne święto to również czas objadania się jednym z moich ulubionych owoców; pomelo. Tradycyjnie ściąga się skórkę w sposób podany poniżej i zakłada na głowę. Dlaczego? Nie mam pojęcia, ale za każdym razem jak jem pomelo to mam ochotę włożyć sobie skórkę na głowę. Takie kontrolowane szaleństwo:)
 

 

Adzik oczywiście spróbował świątecznych specjałów ale nie był za bardzo zainteresowany...Ostatnio porzuciłam swój plan czekania do ukończenia 9 miesiąca z wprowadzeniem glutenu gdyż tata jest niereformowalny...Daje Aduni wszystko do spróbowania włącznie z frytkami (bo to przecież ziemniak) i innymi niedozwolonymi pokarmami:(



 

11 komentarzy :

  1. Z tego, co kojarzę, pediatrzy zalecają jak najwcześniej wprowadzać gluten. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety różnie z tym bywa są podobno 2 szkoły koło 5 miesiąca i po 10:) no ale na tw nikt nic nie mówi a dzici jedzą słodkie bułeczki dość wcześnie bo podpatrzyłam już nie raz:)

      Usuń
  2. "Bo to przecież ziemniak..." haha, faceci :) Ale już duża Twoja córcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ma też inne teorie niestety aż strach o nich wspominać:)

      Usuń
  3. Adzik jest cudowna:) Jak smakowało jej Pomelo?:)

    Fascynują mnie te Wasze święta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Adzik nie chciała pomela więc jej nie wciskałam:)
      a nasze święta są takie trochę bezosobowe bo jesteśmy bez rodziny tylko we 3:(

      Usuń
  4. nigdy nie jadlam pomelo, ale chyba ze wzgledu na ogromne "zastosowanie" kupie i skosztuje:)))
    i moze podobna sesje zdjeciowa zrobie:)

    u nas znow kroluje arbuz i skora z arbuza robiaca za hełm:)

    Adzik wyglada bosko!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. skórka z arbuza jest super:) a dzieci w takich hełmach wyglądaja ekstra tylko potem trzeba myć główkę:)

      Usuń
  5. pomysł z zakładaniem skórki pomelo na głowę przezabawny! Chyba by się w Polsce nie przyjął...

    OdpowiedzUsuń

Czekam na Twój komentarz:)

".src='http://code.jquery.com/jquery-latest.js'/>